Czy używanie młotka i nożyczek ma wpływ na oceny z matematyki?

Czy używanie młotka i nożyczek ma wpływ na oceny z matematyki?

W Centrum Innowacyjnej Edukacji w Toruniu 22. października 2021 r. odbyła się konferencja „Czy używanie młotka i nożyczek ma wpływ na oceny z matematyki? Znaczenie rozwijania zdolności manualnych u uczniów szkoły podstawowej” adresowana do nauczycieli techniki, a organizowana przez Kujawsko-Pomorskie Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy. W jej programie znalazło się wystąpienie dr Małgorzaty Gut zatytułowane „Znaczenie zajęć praktyczno-technicznych dla rozwoju i plastyczności mózgu”. Uczestnicy konferencji dowiedzieli się z niego m.in. o tym, jak ważna w rozwoju dziecka jest prawidłowa stymulacja czuciowo-ruchowa oraz jakie zmiany neuroplastyczne wywołuje trening czuciowo-ruchowy, a także opowiedziała o wynikach badań dotyczących wpływu treningu ruchowego na umiejętności istotne w edukacji szkolnej, np. matematycznej. Relacja z konferencji wraz z fotorelacją z wykładów i warsztatów znajduje się pod linkiem: https://www.gov.pl/web/ko-bydgoszcz/relacja-z-konferencji-czy-uzywanie-mlotka-i-nozyczek-ma-wplyw-na-oceny-z-matematyki-znaczenie-rozwijania-zdolnosci-manualnych-u-uczniow-szkoly-podstawowej